Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Wij zien ieder bericht van ontevredenheid als klacht. Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over een beslissing rondom uw pensioen. Een door ons gemaakte fout. Of over hoe wij u behandelden. Laat dit ons weten. Zo kunnen wij u helpen én onze dienstverlening verbeteren.
Geef uw klacht makkelijk door via het contactformulier op onze website. Geef bij onderwerp aan dat u een klacht heeft.
We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.
Zet in de brief uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. U kunt de brief naar ons postadres sturen.
U kunt ook een klacht indienen met het klachtenformulier. Dit doet u door in te loggen.
Het kan voor de afhandeling van uw klacht nodig zijn om deze te bespreken. Wij zullen u dan bellen. Dit is binnen vijf werkdagen. We proberen uw klacht dan in één keer op te lossen.
U krijgt binnen 2 weken een ontvangstbevestiging van ons. We geven daarbij aan wanneer u een antwoord op uw klacht kunt verwachten. We proberen uw klacht dan ook meteen af te handelen. Dit proberen we binnen 12 weken te doen. Soms hebben wij meer tijd nodig. Dat laten we dan weten
Bekijk onze klachtenregeling voor meer informatie.
Wij nemen alle klachten serieus. Toch kan het zijn dat u het niet eens bent met onze reactie op uw klacht. Dan kunt u uw klacht óók voorleggen aan de Klachtencommissie. Stuur ons binnen vier weken na afhandeling van uw klacht een brief naar:
Pensioenfonds Werk en (re) integratie
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 3094
6401 DN, Heerlen
Zet in deze brief waar u het niet mee eens bent en waarom. Daarnaast kunt u ook altijd de burgerlijke rechter naar uw klacht laten kijken. Aan een procedure bij de burgerlijke rechter zijn kosten verbonden.
Bekijk het reglement van de klachtencommissie voor meer informatie.
Dan kunt u uw klacht ook bespreken met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). Bekijk de website van GIP of stuur een e-mail naar: info@gipcontact.nl.
Dit is anders als we meer informatie van u nodig hebben. Is dit het geval dan laten we u dat weten. De behandeltermijn van twaalf weken wordt dan verlengd zodat u de informatie kunt opsturen.
U kunt uw klacht ook bespreken met GIP als u het niet eens bent met de klachtencommissie. Als uw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement (deels) is afgewezen, dan kunt u contact opnemen met GIP. GIP neemt niet alle geschillen in behandeling. Kijk daarom op de website van GIP of uw geschil in aanmerking komt voor behandeling.