Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Wij zien iedere uiting van ontevredenheid als klacht. Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over een beslissing rondom uw pensioen. Een door ons gemaakte fout. Of over hoe wij u behandelden. Laat dit ons weten. Zo kunnen wij u helpen én onze dienstverlening verbeteren.
Via het klachtenformulier. Log hiervoor eerst in met DigiD. U kunt ons ook bellen, een e-mail of brief sturen of het online contactformulier invullen.
We gaan voor u aan de slag. U krijgt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. We geven daarin aan wanneer u een reactie op uw klacht kunt verwachten.
Dan kunt u uw klacht voorleggen aan onze Klachtencommissie. Komen we er samen niet uit? Dan kunt u naar de Geschilleninstantie pensioenfondsen.
U kunt uw klacht indienen via het klachtenformulier. U kunt ons ook bellen, het contactformulier invullen, een e-mail of een brief sturen. Een brief sturen kan naar:
Pensioenfonds Werk en (re)Integratie, Postbus 3094, 6401 DN Heerlen
Wilt u als u ons schrijft het volgende noemen?
U krijgt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. We geven daarbij aan wanneer u een antwoord op uw klacht kunt verwachten. Als het voor de goede afhandeling van uw klacht nodig is, bellen wij u op om uw klacht te bespreken. Meestal is dit binnen 5 werkdagen. We proberen uw klacht dan samen in één keer op te lossen.
Soms hebben wij meer tijd nodig. Dat laten we dan weten.
Wij nemen alle klachten serieus en doen ons best u zo goed mogelijk te behandelen. Toch kan het zijn dat u het niet eens bent met onze reactie op uw klacht. Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Klachtencommissie. Stuur ons binnen vier weken na afhandeling van uw klacht een brief naar: Pensioenfonds Werk en (re)Integratie T.a.v. de Klachtencommissie Postbusnummer 3094 6401 DN Heerlen. Zet in deze brief waar u het niet mee eens bent en waarom.
Daarnaast kunt u ook altijd de burgerlijke rechter naar uw klacht laten kijken. Aan een procedure bij de burgerlijke rechter zijn kosten verbonden.
Is uw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement geheel of gedeeltelijk afgewezen? En bent u het niet eens met onze beslissing op uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). GIP neemt niet alle geschillen in behandeling. Kijk daarom op de website van GIP of uw geschil in aanmerking komt voor behandeling. Daar vindt u ook meer informatie over het indienen van een geschil bij GIP.
Heeft u na 12 weken nog geen reactie ontvangen? Dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (hierna GIP). Dit is anders als we nog nadere informatie van u nodig hebben. Is dit het geval dan laten we u dit ook tijdig weten. De behandeltermijn van 12 weken wordt dan verlengd met de tijd die u nodig heeft om de informatie naar ons te sturen. Goed om te weten: GIP behandelt uw klacht alleen als deze over de uitvoering van het pensioenreglement gaat.