Home Service en contact
Bent u ontevreden of het ergens niet mee eens

Iedereen die van ons pensioen krijgt, bij ons pensioen heeft of waarmee we contact hebben, willen we zo netjes mogelijk behandelen. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent. Heeft u een klacht? Laat het ons dan weten. Alleen zo kunnen wij u helpen. Uw klacht helpt ons bovendien het de volgende keer beter te doen. In deze klachtenregeling leest u hoe u uw klacht met ons deelt. Ook leest u hoe we u daarna snel antwoord geven.

Wat is een klacht

We zien iedere uiting van ontevredenheid die u aan ons richt als een klacht. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat u niet tevreden bent over de manier waarop u door ons bent behandeld. Of u bent het niet eens met een beslissing die wij hebben genomen.

U kunt ons op 4 manieren laten weten dat u het ergens niet mee eens bent
Klacht via contactformulier op de website

Geef uw klacht makkelijk door via ons contactformulier op onze website. Geef bij onderwerp aan dat u een klacht heeft.

Contactformulier invullen
Klacht telefonisch doorgeven

U geeft telefonisch aan ons door waar u het niet mee eens bent. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op het telefoonnummer 045 579 63 00.

Bel 045 579 62 55
Schriftelijk een klacht indienen

U kunt uw klacht ook indienen met een brief. Zet in de brief uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. U kunt de brief naar ons postadres sturen.

Adresgegevens PWRI
Inloggen via DigiD

U kunt ook een klacht indienen met het klachtenformulier. Dit doet u door in te loggen. 

Klachtenformulier
Wat gebeurt er nadat PWRI uw klacht ontvangen heeft?

Als het voor de afhandeling van uw klacht nodig is, dan bellen wij u op om uw klacht te bespreken. Dit is binnen vijf werkdagen. We proberen uw klacht dan in één keer op te lossen.

Soms is er voor een goede behandeling van uw klacht meer tijd nodig. Dan spreken we met u af wanneer u van ons een reactie op uw klacht mag verwachten. Wij zorgen er in ieder geval voor dat u binnen twee weken na ontvangst weet wanneer wij uw klacht afhandelen. U ontvangt altijd binnen een redelijke termijn een reactie op uw klacht. Dit proberen we in ieder geval te doen binnen twaalf weken nadat u uw klacht indiende. Toch kan het gebeuren dat u niet op tijd een antwoord van ons krijgt. Dan nemen we tijdig contact met u op.

Bekijk onze klachtenregeling voor meer informatie.

Bent u het niet eens met onze reactie

Wij nemen alle klachten serieus en doen ons best ze zo goed mogelijk te behandelen. Toch kan het zijn dat u het niet eens bent met onze reactie op uw klacht. Dan kunt u uw klacht óók voorleggen aan de Klachtencommissie. Stuur ons binnen vier weken na afhandeling van uw klacht een brief naar:

Pensioenfonds Werk en (re) integratie

t.a.v. de Klachtencommissie

Postbus 3094

6401 DN, Heerlen

Zet in deze brief waar u het niet mee eens bent en waarom. Daarnaast kunt u ook altijd de burgerlijke rechter naar uw klacht laten kijken. Aan een procedure bij de burgerlijke rechter zijn kosten verbonden.

Bekijk het reglement van de klachtencommissie voor meer informatie.

Heeft u na 12 weken nog geen reactie ontvangen

Dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). Bekijk de website van de GIP of stuur een e-mail naar: info@gipcontact.nl

Dit is anders als we nog nadere informatie van u nodig hebben. Is dit het geval dan laten we u dit ook tijdig weten. De behandeltermijn van twaalf weken wordt dan verlengd met de tijd die u nodig heeft om de informatie naar ons te sturen. 

U kunt uw klacht ook voorleggen aan GIP als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht door de klachtencommissie. Als uw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement geheel of gedeeltelijk is afgewezen, dan kunt u contact opnemen met de GIP. GIP neemt niet alle geschillen in behandeling. Kijk daarom op de website van GIP of uw geschil in aanmerking komt voor behandeling.

Deel uw mening over pwri.nl.