Bent u ergens ontevreden over? Als u dat aan ons laat weten, dan zien wij dat als klacht Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat u niet tevreden bent over de manier waarop u door ons bent behandeld. Of u bent het niet eens met een beslissing die wij hebben genomen.
![]() |
![]() |
Als het voor de afhandeling van uw klacht nodig is, dan bellen wij u op om uw klacht te bespreken. Dit is binnen vijf werkdagen. We proberen uw klacht dan in één keer op te lossen.
![]() |
Soms is er voor een goede behandeling van uw klacht meer tijd nodig. Dan spreken we met u af wanneer u van ons een reactie op uw klacht mag verwachten. Wij zorgen er in ieder geval voor dat u binnen twee weken na ontvangst weet wanneer wij uw klacht afhandelen. U ontvangt altijd binnen een redelijke termijn een reactie op uw klacht. Dit proberen we in ieder geval te doen binnen twaalf weken nadat u uw klacht indiende. Toch kan het gebeuren dat u niet op tijd een antwoord van ons krijgt. Dan nemen we tijdig contact met u op.
Wij nemen alle klachten serieus en doen ons best ze zo goed mogelijk te behandelen. Toch kan het zijn dat u het niet eens bent met onze reactie op uw klacht. Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Klachtencommissie. Stuur ons binnen vier weken na afhandeling van uw klacht een brief naar:
Pensioenfonds Werk en (re) integratie
t.a.v. de Klachtencommissie
Postbusnummer 3094
6401 DN, Heerlen.
Zet in deze brief waar u het niet mee eens bent en waarom. Daarnaast kunt u ook altijd de burgerlijke rechter naar uw klacht laten kijken. Aan een procedure bij de burgerlijke rechter zijn kosten verbonden.
Heeft u na twaalf weken nog geen reactie ontvangen? Dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (hierna GIP) www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl of info@gipcontact.nl. Dit is anders als we nog nadere informatie van u nodig hebben. Is dit het geval dan laten we u dit ook tijdig weten. De behandeltermijn van twaalf weken wordt dan verlengd met de tijd die u nodig heeft om de informatie naar ons te sturen. U kunt uw klacht ook voorleggen aan GIP als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht door de klachtencommissie. Goed om te weten: GIP behandelt uw klacht alleen als deze over de uitvoering van het pensioenreglement gaat
Onderstaande documenten geven meer informatie over de klachtenregeling en het reglement van de Klachtencommissie.